Ten tydzień na pewno należy do Batmana, który uzbierał w pierwsze 24 godziny ponad 2 miliony dolarów, ale mamy również coś dla fanów ciekawego wykorzystania aplikacji w grach oraz nietypowy deckbuilding.
BATMAN Gotham City Chronicles od Monolith
(27 Luty – 31 Marzec)
Gra, która powstała na mechanice Conana, od tego samego wydawcy, opiera się na scenariuszach, w których jedna osoba wciela się w Overlorda, który dowodzi siłami złoczyńców mając do dyspozycji specjalny panel kontroli i tzw. rzekę, gdzie aktywuje dane jednostki, a pozostali gracze jako bohaterowie próbują powstrzymać jego niecne plany. Gra oparta jest o licencję Batmana, więc znajdziemy tutaj oryginalne jednostki i superzłoczyńców jak i Batmana wraz z jego sojusznikami. Na przepięknie wykonanych planszach rozgrywać będziemy przygody, które na pewno klimatem biją niejedną inną grę.
Po sukcesie Conana (zebrane ponad 3mln$) Monolith uderza wykorzystując prawie niezmieniony system i mechanikę, jednak tym razem sięga po jeszcze bardziej znaną licencję – Batmana! Gra nie trafi do sklepów i będzie rozprowadzana wyłącznie poprzez Kickstartera, a już na starcie zaoferowali twórcy nam 4 dodatki: jeden z Siedzibą Waynów, gdzie zyskamy kolejnych sojuszników Batmana, oraz Arkham Assylum, które wzmocni siły złoczyńców. Dodatkowo mamy mozliwość zakupienia batmobilu oraz rozszerzenia wprowadzającego możliwość toczenia skirmishowych potyczek 1vs1.
Ufundowana w kilka minut, po 24 godzinach przebiła pułap 2mln $, co oznacza, że już na dzień dzisiejszy do zaoferowania gra ma potężny zestaw odblokowanych celów- od nowych bohaterów, przez złoczyńców czy oddziały pomocników. Pamiętajmy, że to dopiero pierwszy dzień, więc tych celów będzie tylko przybywać.
Warto?
+ potężna dawka odblokowanych celów oraz bogactwo samego wydania
+ licencja na świat Batmana daje dostęp do sporej zawartości i możliwości
+ dostępna wyłącznie poprzez Kickstartera
+/- mechanika Conana praktycznie bez większych zmian
– czas oczekiwania na Conana wyniósł ponad dwa lata, więc jest ryzyko powtórki
– dla posiadaczy Conana do przemyślenia, czy chcą drugą taką samą grę
CHRONICLES OF CRIME od Lucky Duck
(27 Luty – 20 Marzec)
W grze wcielimy się w role detektywów, którzy próbuja rozwiązać sprawy kryminalne. Ciekawostką jest aplikacja dostępna do gry, która za pomocą specjalnych okularów do nałożenia na ekran telefonu pozwoli oglądać miejsce zbrodni w 3D. Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości znosi tutaj pewną ścianę oraz daje dostęp do zupełnie innego, głębszego doświadczenia. W grze dostępnych jest 6 scenariuszy (1 tutorial+5 spraw), które według zapewnień twórców mają być regrywalne, a wkrótce mają się ukazać następne.
Kolejna próba wtargnięcia do świata gier papierowych aplikacji przeznaczonych na telefony, tym razem wykorzystamy specjalne nakładki by dosłownie oglądnąć świat gry z pierwszej osoby. Wygląda to naprawdę ciekawie i innowacyjnie, a sama gra widać, że została dopieszczona i nie jest tanią próbą wciśnięcia nam zabawki, która nie będzie miała zawartości. Wersja sklepowa, według niepotwierdzonych informacji, ma być dostępna po Polsku!
Cele odblokowywane to głównie nowe lokacje oraz postacie, ale znajdziemy tutaj i dodatkowy scenariusz (można się spodziewać następnych) oraz muzykę. Znajdziemy tutaj też dodatki wprowadzające cięższy klimat Noir czy dodatkowe sprawy do rozwiązania.
Warto?
+ ciekawe wykorzystanie aplikacji i wirtualnej rzeczywistości w solidnej grze
+ pięknie wykonane graficznie i estetycznie podane w kampanii
+ dobra cena jak na Kickstartera za samą podstawową grę
+ znany wydawca (Vikings on Board itp) gwarantuje solidne wykonanie i dostawę na czas
– według plotek ma być dostępna wersja sklepowa po Polsku
– ciężko ocenić regrywalność scenariuszy, czy jakość samej rozgrywki
EDGE OF DARKNESS od AEG
(20 Luty – 23 Marzec)
Gra workerplacement z wykorzystaniem budowy kart, czyli fizycznego zmieniania właściwości samych kart poprzez przezroczyste nakładki, wykorzystuje patent znany z innej gry od AEG- wysoko ocenianej Mystic Vale. W przeciwieństwie jednak do niej tutaj budowane karty trafiać będą do wspólnej puli, więc ulepszona karta przez nas równie dobrze trafić może potem do naszego przeciwnika. Gra wykorzystuje lokacje do których będziemy wysyłać naszych „robotników” i głównie dzięki nim udało się tutaj osiągnąć wysoką regrywalność.
System rozbudowy samych kart poprzez przezroczyste nakładki jest bardzo ciekawą mechaniką, jednak tutaj karty trafiają do wspólnej talii, więc ciężko porównać grę do poprzedniej, gdzie jednak rozbudowywaliśmy naszą własną talię. Mimo wykorzystania deckbuildingu mamy jednak do czynienia z grą typu Euro w swoich założeniach. Na pewno należy w samej kampanii zwrócić uwagę, że podstawowy próg 60$ nie oferuje odblokowanych celów! Dopiero od 100$ zyskujemy je. Zatem mamy dosyć wysoką cenę jak za samą grę, mimo bogatej zawartości.
Jako, że główna mechanika oparta jest na kartach, to większość celów skupia się właśnie na nich, chociaż otrzymamy tutaj również kilka figurek, czy elementów upiększających samą grę. Celów odblokowanych nie ma na razie zbyt dużo, jednak jest ich na tyle solidna ilość, że warto zastanowić się nad wsparciem za wyższą kwotę, która to daje do nich dostęp.
Warto?
+ znany wydawca gwarantujący dostawę i wykonanie
+ ciekawy mechanizm rozbudowy i ulepszania kart
+ piękne wykonanie i oszałamiające grafiki
– rozbudowa kart i ich ulepszanie wykorzystana trochę na siłę, skoro wszystkie trafiają do wspólnej talii
– wysoka cena, jeżeli bierzemy pod uwagę próg dający dostęp do odblokowanych celów
Autor: Sebastian Lamch