Kolejny tydzień i kolejne okazje, żeby wydać trochę pieniędzy na grę, którą dostaniemy za rok… może. Znowu w zestawieniu ląduje projekt Polaków! Anno Domini 1666 radzi sobie nad wyraz dobrze!
ANNO DOMINI 1666
(15 Maj – 11 Czerwiec)
Również na Wspieram.to: https://wspieram.to/AD1666
W Anno Domini 1666 gracze stają na czele drużyn – wśród których znajdziecie bohaterów Trylogii Sienkiewicza oraz muszkieterów znanych z powieści Alexandra Dumasa – składających się z od 5 do 12 modeli, które starają się wypełnić stojące przed nimi zadania określone przez scenariusz. Zadaniem tym może być pokonanie przeciwnika w walce, ale też odzyskanie listu, eskorta zakładnika lub pościg. Siłowe rozwiązania znane z większości gier tego typu nie zawsze będą optymalnym wyjściem. Częstokroć ogromna siła Longinusa Podbipięty i niezwykłe umiejętności szermiercze pana Wołodyjowskiego będą znacznie mniej przydatne niż fortele i cięty język pana Zagłoby. Rozgrywka w zależności od scenariusza i liczby użytych modeli może trwać od 30 do 120 minut. (opis ze Wspieram.to)
Dlaczego atakować tylko jedną platformę wspierania, skoro można dwie? Projekt wystartował tak na Kickstarterze, jak i na Wspieram.to, a co najlepsze – obie kampanie ufundowały już grę, a cele odblokowywane są wspólnie! Co na pewno wyróżnia grę, to specjalna talia kart zamiast kości oraz ciekawy wątek historyczny wykorzystujący naszych Wołodyjowskich i innych szermierzy przeciwko muszkieterom!
Dzięki temu, że obie kampanie zbierają wspólnie pieniądze na cele, to gracz rodzimy wspierający w Polsce otrzyma również cele odblokowane na Kickstarterze. Już odblokowano kilka figurek, dodatkowych, kart, a w kolejce czeka nowy tryb gry oferujący rozgrywkę na 3-4 graczy.
Warto?
+ dzięki dwóm różnym kampaniom wersje będą bogatsze, gdyż sumy wsparć się łączą
+ bardzo ciekawy setting, szczególnie dla nas, Polaków
+ dzięki kampani na Wspieram.to gra będzie w języku polskim
+ walka oparta na kartach, a nie kościach, co daje wpływ na losowość
– mała rożnorodność frakcji i mała dynamika gry
– spora cena łączna gdy przyjrzymy się dodatkom
EXO: MANKIND REBORN
(2 Maj – 23 Maj)
W pełni kooperacyjna gra o przetrwaniu, gdzie gracze poprowadzą swoich bohaterów przez serię przygód by przywrócić ludzkość na powierzchnię ziemi. Dwie różne kampanie specjalnie zaprojektowane pod liczbę graczy: 1-2 oraz 3-4. Razem gracze odkryją tajemnice stojącą za katastrofą, która zmusiła ludzi do życia pod ziemią przez wieki.
Pomimo obecności figurek, grze bliżej do gry euro, gdzie poprzez zarządzanie zasobami budujemy silnik, który zapewni nam przetrwanie. Mimo tego wszechobecny jest tutaj klimat, gdzie przez eksplorację świata poznajemy jego historię, walczymy ze zmutowaną fauną, która po odejściu człowieka objęła we władanie świat.
Celami nas nie rozpieszczają, aczkolwiek na pewno warto się im przyjrzeć, ponieważ podnoszą jakość wydania gry jak i dodają nam kilka figurek czy bohaterów.
Warto?
+ ciekawy pomysł na połączenie gry eksploracyjnej z mechaniką euro
+/- słabo wykonana graficznie gra, bardzo minimalistyczne grafiki
– wysoka cena samej gry w porównaniu do wykonania
POSTHUMAN SAGA
(15 Maj – 15 Czerwiec)
Gramy jako jeden z nielicznych ocalałych po apokalipsie, którzy z Fortecy, ostatniego bastionu ludzkości, wyruszają w Dzikie ostępy szukać zasobów mogących uratować ludzkość. Gra łączy strategię, mechaniki euro z przygodówką. Z poprzednią grą wspólnego nie ma prawie nic poza settingiem.
Przygodowa gra w klimatach post apokaliptycznych jak najbardziej przyciąga uwagę, choćby settingiem. Biorąc pod uwagę, że poprzednia gra (Posthuman) była bardzo wysoko oceniana i miała sporą grupę fanów, nie dziwi sukces kampanii gry, będącej jej nie tyle sequelem, co nowym wcieleniem. Wspierając grę możemy wybierać pomiędzy wersją zwykłą (59$) oraz deluxe (79$).
Pomimo obecności w grze figurek (dla bohaterów) nie znajdziemy ich w celach, gdzie królują raczej dodatkowe karty rozszerzające rozgrywkę i regrywalność. Mimo wszystko w takiej grze to właśnie przygoda i zawartość merytoryczna jest ważniejsza.
Warto?
+ można liczyć na solidny tytuł patrząc przez pryzmat poprzedniej gry w tym świecie (Posthuman)
+ bogata zawartość i niska cena
+ klimat postapokalipsy w najlepszym wydaniu
– wykonanie samej planszy odbiega jakościowo od reszty
Autor: Sebastian Lamch
Pingback: Gry przygodowe w klimatach postapokalipsy i kosmicznych - Przy Stole - Gry Planszowe()