Jak co piątek prezentujemy zestawienie wspieraczkowe. Pomimo kilku gier euro – my skupieni na grach ameri, więc szukamy plastiku, a ten na pewno dopisuje w grze Overturn! A polskie wspieraczki atakują Gobliny.
GETAWAY DRIVER
(12 Czerwiec – 5 Lipiec)
Trzymająca w napięciu gra dla 2 osób o ucieczce z miasta przed tym, jak złapie nas policja – pełna wypadków, wariackich akrobacji czy zwrotów akcji. Gra wzorowana na klasycznych filmach pokroju Bullitt, Włoska Robota czy Szybcy i Wściekli, w której jeden z graczy wcieli się w rolę kierowcy uciekającego przed policją, sterowaną przez drugiego gracza.
Ciekawa i niedroga gra podejmująca temat rzadko oddawany w grach planszowych, a fascynujący ludzi od dawna – wystarczy popatrzeć jak dużą oglądalność mają filmy z pościgami. Planszę, czyli miasto, budujemy za każdym razem inaczej – na bieżąco dobierając kafelki i tworząc z nich unikalny układ.
Podstawowy Pledge to 24$, a wraz z nim dostajemy odblokowane cele. Można wesprzeć również projekt za 3$, by otrzymać pliki do samodzielnego przygotowania gry, co patrząc na elementy nie wydaje się zbyt trudne. Cele dodają nam dodatkowe drewniane znaczniki, takie jak helikopter, opancerzony wóz czy motocykl, ale również nowe karty poszerzając to, co możemy zrobić w trakcie gry. Odblokowano również tryb zabawy na 4 osoby.
Warto?
+ dobra cena oraz możliwość wsparcia dla samych plików do druku
+ ciekawy i rzadko podejmowany temat
+ estetyczne wykonanie i interesująca szata graficzna
-/+ wciąż to mała, prosta gra
GREMLINS INC.
(21 Czerwiec – 13 Lipiec)
W grze karcianej Gremlins Inc. gracze wcielają się w rolę samolubnych i skorumpowanych gremlinów, które dążą do osiągnięcia największego prestiżu za wszelką cenę poprzez realizację własnych projektów. To gra pełna strategii oraz złośliwości, gdzie zakłócanie i burzenie projektów innych graczy jest podstawą zwycięstwa! – opis ze strony Zagramw.to
Czacha Games szybko atakuje nas kolejną grą – tym razem bazującą na hicie z PCtów (Steam) nowością, która jest szybką grą dla najbardziej złośliwych graczy. Na pewno nie dla osób nie lubiących negatywnej interakcji – tutaj podkładanie komuś przysłowiowej „świni” stanowi rdzeń mechaniki. Gracze starają się realizować swoje własne projekty zdobywając chwałę i sławę… jednocześnie utrudniając życie innym graczom, co jednak wymaga odpowiednio dobrze dobranej ekipy do grania – łatwo można się obrazić 😉
Grę wesprzeć można za kwotę 89 złotych, co patrząc przez pryzmat zawartości i obietnic o niższej cenie podczas trwania kampanii wydaje się trochę przesadzone. Odblokowanych celów nie ma jeszcze za dużo – plastikowa wypraska, dodatkowe karty… czy też gratisowe błędy w instrukcji (żart).
Warto?
+ znane wydawnictwo gwarantuje dostawę i jakość
+ ciekawa i czytelna szata graficzna
+/- gra pełna negatywnej interakcji
– wysoka cena w stosunku do zawartości i obiecanej niższej ceny niż w sklepie
UWAGA: WIELE WSKAZUJE NA TO, ŻE OVERTURN TO OSZUSTWO!
Dla zainteresowanych więcej informacji pod tym linkiem
OVERTURN RISING SANDS
(19 Czerwiec – 19 Lipiec)
Overturn to półkooperacyjna gra dla 1-6 osób, która łączy bogatą stronę fabularną z unikalną rozgrywką w magicznym świecie perskich baśni, dodając mityczne stworzenia i legendy. W grze w poszczególnych scenariuszach będziemy zanurzać się w ten wyjątkowy świat, a na końcu każdej przygody czeka na nas boss, który to po pokonaniu pozwoli nam może w końcu pokonać Tego Głównego Złego.
Nowe wydawnictwo walczy o ufundowanie ich pierwszej gry – dziejącej się w mistycznym świecie Dalekiego Wschodu i bardzo podobnej, przynajmniej na pierwszy rzut oka do Conana. W grze kierować będziemy bohaterami chcącymi obalić rządy tajemniczego Króla Zahaka. Co ciekawe – do samej gry dodano budynki, które wzmagają immersję, a na samej planszy znajdziemy również postronnych obywateli, co wymusza uwagę i zwiększa wizualność samej gry. Niestety ciężko ocenić czy nowe wydawnictwo poradzi sobie z przygotowaniem i rozesłaniem tej gry do wspierających.
Za jedyne 88$ otrzymujemy podstawową wersję gry wraz z odblokowanymi celami. Możliwe jest wsparcie również za 135$, które rozbudowuje grę o dodatek ze Smokiem. Odblokowano już kilka celów i w większości są to same dodatkowe figurki – przeciwników, bohatera czy rebeliantów.
Warto?
+ ciekawy i rzadko eksploatowany setting Dalekiego Wschodu
+ budynki jako element terenu zwiększające immersję
+ solidnie wykonana gra – figurki, plansze itp.
+ dobra cena jak za podstawową zawartość
– nowe wydawnictwo, które może nie poradzić sobie z produkcją
– źle przygotowana kampania, bez instrukcji czy solidnego gameplay’a
– spora liczba dodatków, które mogą mocno nadszarpnąć portfel