W tym tygodniu mamy dodatek do Archmage’a, zupełnie nową grę twórców V-Commandos osadzoną we franczyzie z gier video oraz dalszy rozwój marki Hero Realms, którą doskonale znamy i lubimy.
ARCHMAGE: ASCENDANT
(13 Listopad – 29 Listopad) Starling Games
Tylko jeden z graczy będzie mógł sięgnąć po władzę i zdobyć tytuł Arcymaga! Jednak moc przychodzi w wielu formach, prawdziwy arcymag będzie potrzebował wiernych sług, łaski Mitycznych ras i obszernej księgi zaklęć. Ascendant to pierwsze rozszerzenie to Archmage dodające nowe moduły na drodze do przeznaczenia.
Po sukcesie podstawowej wersji wydawnictwo wraca na KSa z dodatkiem, który można jedynie określić jako „więcej tego samego” – nowe miejsca, przepowiednie i zaklęcia. Dodają jednak również możliwość gry w kooperacji, a to dosyć mocno zmienia grę.
Dodatek można wesprzeć za kwotę 29$, ale jest możliwość również dobrania go razem z podstawką za 84$. Cele to dodatkowe karty.
Warto?
+ Jeżeli mamy podstawkę to na pewno dodatek ją rozwinie
+ dobra cena w stosunku do zawartości
+ wprowadzenie kooperacji i trybu solo
– brak większych zmian
ASSASSIN’S CREED: Brotherhood of Venice
(13 Listopad – 6 Grudzień) Triton Noir
Napędzana opowieścią kooperacyjna gra osadzona w uniwersum hitu gier video – Assassin’s Creed – rusza na podbój Kickstartera. Od 1 do 4 graczy rusza do Wenecji, by utworzyć tam komórkę organizacji Assasynów w roku 1509. Mechanicznie czerpie garściami z poprzedniej gry Triton Noir, czyli V-commandos, której recenzję znajdziecie u nas pod tym LINKiem. Tym razem bez żetonów, za to z pięknymi figurkami.
Autor gry i jednocześnie założyciel wydawnictwa, Thibaud De La Touanne, jest byłym pracownikiem Ubisoftu, który odpowiada za gry video z tego świata, więc możemy być pewni wierności oryginałowi i wielu smaczków, pokroju glitczy Animusa itp. Sama kampania, pomimo wysokiej ceny wsparcia podyktowanej pewnie kosztami licencji, wystartowała dosyć mocno oferując już w pierwszym celu oddział konnicy. Trzymamy kciuki za powodzenie całej akcji!
W kampanii mamy do wyboru tylko 1 pledge w wysokości $120 oraz możliwość jego zwiększenia w celu zakupu dodatków (na razie zaprezentowano jeden – Roma). Odblokowane cele dodają nową zawartość, pokroju innego centrum dowodzenia, które będziemy rozwijać w grze, dodatkowych oddziałów wroga, czy przedmiotów/wydarzeń.
Warto?
+ Bardzo dobrze przyjęty system zastosowany już w V-commandos
+ Bogata zawartość gry, świetne wykonanie
+ Wierne odtworzenie realiów z gier video
+ Prostota, a jednocześnie spore możliwości mechaniki
+ Solidne i konkretne cele odblokowane
– wysoka cena startowa, jednak podyktowana pewnie kosztami licencji
HERO REALMS JOURNEYS
(13 Listopad – 6 Grudzień) Robert Dougherty
Hero Realms to bardzo popularna gra deck-buildingowa wydawnictwa White Wizard Games. Akcja gry toczy się w generycznym świecie fantasy, gdzie gracz może wcielić się z jedną z dostępnych postaci i stoczyć karciany pojedynek z drugim bohaterem.
Hero Realms to młodszy brat Star Realms, na którym bardzo mocno bazuje. Za pomocą dodatków możemy grać solo/kooperacyjnie wraz z trybem kampanii. I właśnie to w dużej mierze znajdziemy w nowej kampanii Roberta Doughertya o podtytule Journeys. Wśród 6 nowych zestawów możemy znaleźć: zestaw 12 kart łowców i podróżników, 12 nowych kart przygód i reliktów, 20 kart z pakietu Ancestry, które pozwalają na dowolny wybór rasy i klasy postaci, dodatek The Lost Village, który jest kontynuacją przygód z The Ruin of Thandar. Ostatnie 2 to oficjalne promki i Stretch Goals.
Jeśli posiadacie wszystko co do tej pory wyszło, a chcecie dokupić tylko nowości to wybór pledge jest prosty – $45 + koszt wysyłki. W kampanii są również dostępne maty w cenie $20, karty promo z pierwszego kicstartera oraz dodatki do Star Realms. Jest również pledge dla graczy, którzy chcieliby kupić wszystko w cenie $99.
Warto?
+ Jeszcze więcej karty, przygód i możliwości
+ Bardzo szybka i przyjemna gra
+ Sprawdzony system i wydawca
+/- Prawdopodobnie polska wersja językowa będzie tańsza
-/+ Tylko dla fanów szybkich deckbuildingów, gra nie posiada większej głębi