Polacy hurtem biorą Kickstartera, a Awaken Realms można nazwać rodzimym przodownikiem pracy! Tainted Grail, jako kolejny już ich projekt, rozbija bank! Na dokładkę trochę horroru i kultystów!
CULTISTORM
(4 Grudzień – 15 Styczeń) Purple Meeple Games
Cultistorm to gra z dużą dawką interakcji pomiędzy graczami, którzy kooperacyjnie lub przeciwko jednemu z nich (dzięki dodatkowi) walczyć będą o zwycięstwo. Gra bazuje na księdze skryptów i obiecuje głębokie doświadczenie inspirowane twórczością Lovecrafta.
Bogato wydana gra – ze specjalnie przygotowanym soundtrackiem, unikalnym pudełkiem i bogato wydaną księgą skryptów. Znajdziemy tutaj tak dodatek wprowadzający gracza sterującego przeciwnikami, jak i możliwość grania solo. Niestety, gra nie została jeszcze ufundowana. Nie tylko przez wysoki próg, ale również przez fakt, że to pierwszy projekt wydawcy, a już jest on olbrzymi. 400 stron skryptów w kilku językach (zależne od liczby wspierających) to ogromne przedsięwzięcie.
W kampanii znajdziemy wyłącznie jeden próg wsparcia – 139$, który oferuje nam pełen zestaw, czyli grę i dodatki. Cele jeszcze nie zostały odblokowane, ale również są przygotowane na bogato – każdy wniesie do gry kolejne dodatki.
Warto?
+ piękne ilustracje i bogata zawartość księgi skryptów
+ wiele trybów gry, różnorodność i regrywalność
– pierwszy projekt wydawnictwa, który może je przerosnąć
– UWAGA – ryzyko NIE otrzymania gry
TAINTED GRAIL: THE FALL OF AVALON
(5 Grudzień – 28 Grudzień) Awaken Realms
Ciężkie czasy nastały dla Avalonu. Menhiry umierają, Czerwona Śmierć powróciła. Twoje rodzinne miasto wybrało grupę najodważniejszych śmiałków z zamiarem wysłania ich w odległe zakątki Kamelot w poszukiwaniu pomocy. Czy odważysz się wcielić w jednego z nich i uchronić Avalon od upadku ?
Już drugi raz w tym roku Awaken Realms zaskakuje nas kampanią pod względem kwoty wsparcia jak i liczbą wspierających. Tainted Grail potrzebował zaledwie 2min na ufundowanie, a w ciągu 24h zdobył prawie 2 miliony dolarów. Tym razem wydawnictwo AR zaprasza nas na wyspę Avalon w ciężkich dla niej czasach. Gra oferuje kooperacyjną przygodę dla 1-4 osób. Podstawowe pudełko zawiera Akt I składający się na 15 rozdziałów, a według informacji w kampanii przejście jednego zajmuje ok 2-3 godziny. Dzięki odblokowanym SG otrzymujemy drugie tyle. Praktycznie cała gra bazuje na kartach. Każda postać ma swoją talię, którą rozbudowujemy podczas gry. Mapa oraz spotkania/wydarzenia zostały rozwiązane również za pomocą talii. Mimo tego, że w grze nie ma kostek, to jednak dociąg kart decyduje o losie rozgrywki. W każdym akcie odnajdziemy również duży dziennik, ponad 200 stron, którego opowieści spotęgują już i tak gęsty klimat znajdujący się na kartach.
Podstawowa wersja gry kosztuje £70, a jeśli chcemy mieć więcej plastikowych figurek to możemy zwiększyć kwotę wsparcia do £110. Dodatek z figurkami jest w 100% opcjonalny i wpływa tylko estetycznie na rozgrywkę. Dla zamówień zbiorowych wydawca oferuje zniżkę 10% przy zamówieniu sześciu identycznych kopii. Decydując się na wsparcie polecam uzbroić się w cierpliwość w kwestii oczekiwania na SG odblokowane podczas kampanii jak i zlokalizowane wersje językowe.
Warto?
+ pewny wydawca/autorzy, brak ryzyka
+ przygoda pełna opowieści i to w polskiej wersji językowej
+ bardzo klimatyczne grafiki i wykonanie
+ odblokowane dodatkowe akty-przygody na kolejne godziny
+ decyzje wpływające na otaczający nas świat
+/- mała ilość plastiku
+/- sprawdzone mechaniki, ale z drugiej strony brak większych nowości
+/- czytanie opowieści może wydłużać rozgrywkę
– gra może być jednorazowa mimo mechanicznych założeń na różne ścieżki w kampanii – brak chęci na ponowne odczytywanie tych samych opowieści
TALES OF EVIL
(28 Listopad – 19 Grudzień) Antonio Ferrara
Gra dla 1 do 5 dzielnych graczy, którzy wcielą się w rolę dzieciaków z klubu Pizza & Dochodzenie. Podczas każdej z przygód trafią do miejsc pełnych zła, by rozwiązać zagadkę i ujść z życiem. Przygody będą się rozgrywać zależnie od wyborów graczy, więc wszystko jest w ich rękach.
Gra wygląda na typowego dungeon crawlera w klimatach Stranger Things, w którym grupka dzieciaków wplątana zostaje w sprawy paranormalne. Gra bazuje na systemie Fusion, który według zapewnień ma wprowadzić dozę realności do gry. Przykład? Gaśnie światło, więc musimy wyłączyć światło w pokoju i poszukać baterii do latarki – jeżeli mamy prawdziwe baterie w domu kładziemy je na karcie i możemy zapalić światło. Autorem jest Antonio Ferrara znany z gry Ostatni Piątek.
Kampanię można wesprzeć w kwocie 45 euro za samą podstawkę lub 65 Euro za wersję deluxe z dodatkiem. Cele ulepszają fizycznie grę przez lepsze karty, dodanie figurek itp., jednak znajdziemy tutaj również dodatkowe rozdziały i karty.
Warto?
+ ciekawie wykonana gra w klimatach horrorów lat 80tych
+ interesujące połączenie gry z rzeczywistością przez system Fusion
+ stylowa szata graficzna, jak na lata 80te
-/+ autor Ostatniego Piątku
– ciężko ocenić na ile to gra, a na ile doświadczenie