Batman dalej rządzi i dzieli, a na Kickstarterze raczej mamy posuchę, ale za rogiem czekają już kolejne projekty. W tym tygodniu tak sucho, że nawet pseudo Euro gra trafiła do naszego zestawienia.
AUZTRALIA od SchilMil Games
(5 Marzec – 30 Marzec)
Martin Wallace przenosi graczy do Australii roku 1930, w której mają się obudzić Przedwieczni, a od 1 do 4 graczy musi przygotować się na ich dewastujące przybycie budując farmy, porty, czy trenując siły zbrojne. Gra łączy w sobie ekonomię i przygodę, a wszystko pod presją czasu, który jest tutaj najcenniejszym zasobem- gdy się skończy obudzą się potwory, które zaczną niszczyć świat.
Na starcie warto zaznaczyć, że za Polską wersję językową odpowiadać będzie Phalanx, co definitywnie zachęca do wspierania kampanii już teraz. Gra jest miksem przygody z rozbudowaną ekonomią i strategią, więc mamy tutaj dopracowaną mechanikę plus ciekawy świat i wątek przygodowy. Szkoda jedynie, że gra wygląda tak słabo graficznie.
Nie znajdziemy tutaj żadnych KS exclusive, a głównym czynnikiem przyciągającym ma być atrakcyjna cena. Do tej pory udało się odblokować dodatkowe pomoce dla graczy czy kafelki świątyń rozbudowujących rozgrywkę.
Warto?
+ znany autor oznacza solidną mechanikę i dobrą grę
+ Phalanx odpowiada za Polską edycję, więc dostaniemy grę w naszym języku
+ ciekawe połączenie gry przygodowej z warstwą ekonomiczną
+/- klimat Cthulhu może zachęcić lub odrzucić
– słaba graficznie gra potrafi odrzucić jeżeli ktoś szuka również estetyki
– brak KS exclusive, więc można poczekać na wersję sklepową licząc, że będzie taniej
DEADWOOD 1876 od Travis Hancock
(20 Luty – 22 Marzec)
Żyły złota płyną pod Czarnymi Wzgórzami w Południowej Dakocie, a ty, wraz z grupą „przyjaciół” chcecie położyć na tym złocie swoje obślizgłe ręce. Problem jest taki, że na koniec, ta grupa, która zbierze najwięcej pieniędzy… będzie musiała o nie walczyć, bo każdy chce ząłoto tylko dla siebie! Gra dedukcji i blefu dla 2 do 9 graczy w przepięknie wykonanym pudełku stylizowanym na książkę, wystawi waszą przyjaźń na próbę, a określenie „pokerowa twarz” na pewno zagości przy stole na dłużej.
Kampania oferuje trzecią grę w serii, jednak pozwala nam dokupić również i poprzednie dwie gry wydawnictwa: Salem1692 oraz Tortuga1667 – również pięknie wydane w podobnym formacie „książki”. Wysoka estetyka wykonania na pewno jest pierwszym co przyciąga do gry, gdzie może i nie mamy bogatej zawartości, jednak wszystko jest tutaj dopracowane ze stylem. Sama gra opiera się na blefie i dedukcji dodając do tradycyjnego zestawu fazę końcową, do której gracze muszą się przygotowywać podczas gry, kiedy to walczą ze sobą wewnątrz drużyny.
Cele przy tak małej grze nie mogą być imponujące, więc oferują tutaj tradycyjny dla karcianek zestaw- trochę kart dodatkowych, pomoce, czy ulepszenie jakości wydania. Mimo wszystko warto rozważyć wsparcie w połączeniu z pozostałymi grami w serii.
Warto?
+ przepięknie wykonana gra
+ bardzo dobre opinie po poprzednich kampaniach firmy
+ dobra cena jeżeli bierzemy pod uwagę jakość wykonania
– to jednak mała, prosta gra, która nie odkrywa ameryki jeżeli chodzi o gatunek
SORCERER CITY od Druid City Games
(6 Marzec – 30 Marzec)
Sorcerer City łączy w sobie mechanikę deckbuilindgu z systemem kafelkowym podobnym do Carcassonne w strategiczną grę w której gracze kontrolować będą magów budujących potężną metropolię. Dodajmy do tego rozgrywkę w czasie rzeczywistym, a wyjdzie całkiem ciekawe połączenie. Kązdy z graczy będzie starał się zebrać jak najwięcej punktów prestiżu by zwyciężyć poprzez zdobywanie wpływów, zagrywanie potworów, czy kupowanie nowych kart.
Wspierając kampanię możemy zdecydować się na dwie wersje gry: zwykłą za 49$ lub wersję deluxe za 69$ w której dostajemy również metalowe monety i figurki (ta wersja nie będzie dostępna później w sklepach). Autorem gry jest Scott Caputo (Voluspa & Whistle Stop), a samo wydawnictwo dostarczyło już z sukcesem grę Grimm Forest, więc wygląda to solidnie.
Kilka celów już odblokowanych jest dosyć skromna- ot dodatkowe karty, czy kafelki, chociaż polepszenie jakości kafelków poprzez zwiększenie ich z 45 do 50mm oraz możliwość gry na 5 osób na pewno jest fajnym dodatkiem. Na razie brakuje jednak większej zachęty do wsparcia.
Warto?
+ fantastycznie wykonana gra od strony wizualnej
+ ciekawe połączenie znanych mechanizmów
+/- czas rzeczywisty w grach nie wszystkim może się podobać
– skromne cele odblokowane oraz brak dodatków zachęcających do wsparcia
Autor: Sebastian Lamch