Reichbusters: Projekt Vril – Kickstarter

, Sebastian Lamch
  • liczba graczy: 1-4
  • czas rozgrywki: 90
  • rok wydania: 2019
  • zależność językowa: b/d

Ruszyła Kampania!

Reichbusters: Projekt Vril to najnowszy twór Mythic Games, czyli zespołu który dał nam (wspólnie z Monolith) Mythic Battles Pantheon, a już samodzielnie przygotował i z dużym sukcesem zakończył dwie inne kampanie: Time of Legends: Joan of Arc i Solomon Kane.

Tym razem przenoszą nas do świata Weird War 2, czyli alternatywnej rzeczywistości opartej o Drugą Wojnę Światową przyprawioną mocno science fiction. Niemcy odkryli w Tybecie potężne i tajemnicze obce źródło energii, ciecz zwaną Vril, dzięki której są w stanie wskrzeszać zombie, zasilać potężne machiny, czy produkować straszliwą broń.

Autorem gry jest Jake Thornton, który spłodził już kilka gier w tym Solomona Kane’a, czy niedoceniony dungeon crawler Dungeon Saga. Sama gra jest w pełni kooperacyjna (od 1 do 4 graczy) i opiera się na dwóch etapach – w pierwszym będziemy się przekradać, zabijać wrogów po cichu, a w drugim, gdy zawyją syreny alarmowe – starać się uciec w deszczu kul.

kampanię znajdziemy pod tym adresem:
https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/reichbusters-projekt-vril

Gdzie ja jestem?

Późny Grudzień 1944 roku. Druga Wojna Światowa ciągle szaleje, gdy Naziści przypuścili kolejną ofensywę w Ardenach. Dla opini publicznej ten atak jest zaskoczeniem, ale nie dla SOE (Special Operations Executive), która już od pewnego czasu wie o sekretnym projekcie LebensKraft, znanym też jako Projekt X.

Nawet po złamaniu Enigmy Naziści ciągle trzymają projekt i lokalizację w ścisłej tajemnicy, jednak ktoś popełnił błąd i krótka informacja wyciekła – to wystarczyło, żeby SOE wysłało elitarny oddział w celu powstrzymania projektu – jeżeli im się nie uda – wszystko będzie stracone.

Projekt X rozpoczął się w roku 1938-39, gdy SS wysłało tajną misję do Tybetu, która niestety nie przyniosła żadnych efektów… tak przynajmniej sądzi opinia publiczna. Znaleziono VRIL, ciecz zdolną do niesamowitych rzeczy – od wskrzeszania zmarłych, po zmianę rzeczywistości. Jeżeli Naziści zdołają zapanować nad nią – przechylą szalę zwycięstwa, a świat padnie pod ich butami.

Lokalizacja projektu to Wewelsburg, zamek Himmlera, gdzie ukryte bunkry i podziemia skrywają tajemnicę Vrilu. Prawda jest taka, że Vril zagraża również nazistom, ponieważ opanował już umysły badających ciecz naukowców…

Mechanika i rozgrywka

Gracze, jako zespół elitarych komandosów SOE, rekrutowani z najlepszych oddziałów różnych krajów, staną kooperacyjnie do walki przeciwko Nazistom i eksperymentom Vril.

Możemy wybierać spośród pięciu bohaterów (w podstawce):

  • Amerykański Sierżant – żujący cygaro jankes to przykład wszechstronnego bohatera, który inspiruje innych, nie przerażają go eksperymenty Vril, a wierny karabin Thompson dzierży z dumą!
  • Sowiecki Snajper – dobra w skradaniu się i celna w strzałach ze swojej snajperki kobieta.
  • Francuska członkini ruchu oporu – ekspertka od ładunków wybuchowych zparzeczająca tezie o strachliwych francuzach!
  • Angielski Gentlemen – uważający się za potomka Robin Hooda angielski łucznik.
  • Brytyjski osiłek – nosi dwa ciężkie karabiny maszynowe przez co niestety nie jest dobry w skradaniu się, jednak gdy rozlegnie się alarm jest kluczowy

Każda rozgrywka toczy się określoną ilość tur, a część początkowych z nich jest przeznaczona na skradanie, gdy Naziści nie wiedzą jeszcze o intruzach. Gracze będą czyścić pomieszczenie za pomieszczeniem na modularnej mapie starając się robić to po cichu, gdyż każdy hałas przesunie znacznik tur zbliżając go do etapu, gdy zawyją syreny, a wrogowie ruszą do pełnego ataku.

Sama rozgrywka to typowy dungeon crawler, w którym bohaterowie na przemian wykonywać będą swoje akcje, po czym następować będzie tura aktywacji przeciwników. Na początku w fazie Skradania wchodząc do pomieszczenia wrogowie ustawiani są w statusie Zaskoczenia i dopiero w swojej rundzie zostaną przestawieni na Aktywnych – gracze mają więc turę by się ich po cichu pozbyć. W fazie alarmu aktywna jest już cała mapa, więc nie zyskamy elementu zaskoczenia.

Kampania trwa tylko 10 dni!

Kampania ruszyła 20tego Listopada i trwać będzie jedynie przez 10 dni! Warto się więc pospieszyć. Filozofia Mythic Games opiera się na dostarczaniu gry na najwyższym poziomie i za najlepszą cenę, więc projekt jest Ekskluzywny dla Kickstartera – nigdy nie trafi więc do sklepów.

Wesprzeć możemy za kwotę 100$ by otrzymać podstawową wersję gry wraz z wszystkimi odblokowanymi celami, lub za 200$ wraz z trzema dodatkami:

  • NOT OF THIS EARTH! – dodatek wprowadza Obcych, do których świata prowadzi portal zasilany Vrilem. Znajdziemy tutaj 34 nowe figurki, 4 nowe misje do kampanii, 13 kafelków i karty. Definitywnie warto rozważyć ten dodatek, gdyż nie dość, że wprowadza naprawdę świetne figurki, to jeszcze rozbudowuje grę o nowe tereny i misje. 60$.
  • PROJECT X – wprowadza jedynie jedną misję do kampanii, jednak dodaje największa figurkę w grze! Ostateczną broń Nazistów i potężnego przeciwnika. Koszt nie jest może wyjątkowo duży, jednak szkoda, że to tylko jedna misja. 35$.
  • 3D DOORS – plastikowe drzwi i grodzie do gry. Na pewno uatrakcyjnią planszę, jednak są zbędne z punktu widzenia rozgrywki. 25$.

Cele na dzień dzisiejszy dodają nam nowych bohaterów, alternatywne i nowe figurki, a także rozbudowują grę fizycznie. Liczymy na sporo odblokowanej treści i ciekawe cele – dodatkowe misje, kafelki, czy nowych wrogów!

Plusy

  • Sugestywny i rzadko wykorzystywany świat Weird War 2
  • Wspaniałe wykonanie każdego elementu
  • Świetnie prezentujące się figurki
  • Elementy skradania się i walki
  • Prosta, ale nastawiona na filmową akcję rozgrywka
  • Bardzo dobra cena w stosunku do zawartości
  • Masa celów, które odblokujemy podniesie regrywalność i zawartość

Minusy

  • ... brak?